Conserva de tomàquet

Collage conserva

Tornem a les tradicions! Avui us proposem una recepta que necessita el seu temps, però que us farà somriure tot l’hivern. Com que els tomàquets que comprem a la tardor i hivern, no són pas de temporada… us animem a que en feu conserves a l’estiu perquè els pugueu gaudir en època de fred!
Els millors tomàquets per fer la conserva són els de pera, que tenen poques llavors, i evidentment, si podeu, comprar-los a un pagès que el porti de collita propia.

Ingredients per a 8 pots:

  •  4kg de tomàquets de pera
  •  oli d’oliva
  •  pots de vidre

Primer de tot esterilitzeu els pots i les tapes. Poseu els pots en una olla i cobriu-los d’aigua i les tapes en un altra olla també cobertes d’aigua, bulliu els pots durant 20′ i les tapes durant 10′. Treieu-los de l’olla amb compte i asseque-los boca terrosa en un drap net.

Poseu una olla petita amb aigua al foc. Renteu bé els tomàquets i feu-ne 4 talls a cada un, quan arrenqui el bull, poseu-los a escaldar de 6 en 6 i durant 30 segons aprox. Treieu-los i passeu-los a un bol amb aigua freda i poseu-ne 6 més a escaldar mentre peleu els que heu tret, d’aquesta manera, se us farà menys feixuc. Evidentment tot això amb guants o amb les mans ben netes.

conserva de tomàquet

Un cop tingueu tots els tomàquets pelats, prepareu els pots on els posareu i talleu la part d’on penja i feu una creu amb el ganivet en el cul. Amb la mà, exprimiu-ne el suc i les llavors (guardeu el suc per fer-ne després un bon aperitiu!), poseu el tomaquets exprimits als pots de manera que hi quedi el menys espai buit possible però mai sense sobrepassar el broc del pot. Poseu-hi un raig d’oli d’oliva verge per afavorir-ne la conservació.

Tanqueu els pots i poseu-los a bullir dins una olla amb aigua intentant que l’aigua els cobreixi.

conserva tomàquet

Bulliu-los durant almenys 30′ i el més important, no els treieu de l’aigua fins que agafin temperatura ambient perquè si els treguessiu calents, els canvi de temperatura els podria malmetre.

Assegureu-vos a l’hora de conumir-los que a l’obrir el pot fa “pof”, sinó vol dir que no ha fet el buit i per tant, que la conserva no és bona encara que faci bona olor.

Que els disfruteu!

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

A %d bloguers els agrada això: